×

Titel

Text

Helaas niets gevonden

Experience Center Son/Eindhoven                      

phone

+31 (0)6 30 35 43 99

Nieuw
OS Max
GF40_met_F_6040_uitlaat_3
GF40_met_F_6040_uitlaat_2
GF40_met_F_6040_uitlaat_1
GF40_met_F_6040_uitlaat
GF40_met_F_6040_uitlaat_3
GF40_met_F_6040_uitlaat_2
GF40_met_F_6040_uitlaat_1
GF40_met_F_6040_uitlaat

GF40 met F-6040 uitlaat

Niet op voorraad

€ 929,95

€ 929,95 € 929,95

  • 2500+ artikelen op voorraad
  • 14 dagen bedenktijd

Omschrijving

4-takt benzinemotor (40 cc) voor schaal- en aerobatics- vliegtuigen.

De GF40 is de eerste viertakt OS-benzinemotor en is ontwikkeld om de voordelen van een viertakt ontwerp in een nieuw model te bieden. Dankzij het soepelere en stillere geluid is deze motor geschikt voor modellen die oorspronkelijk zijn ontworpen voor 33 cc tweetaktmotoren.

De GF40 heeft dezelfde montageboutconfiguratie als de GT33 en dezelfde afstand van de achterkant van de houder tot de propellerdriver. In tegenstelling tot viertaktmotoren in auto's en vliegtuigen, beschikt de GF40 niet over een apart oliesmeersysteem. In plaats daarvan vertrouwt hij, net als een tweetaktmotor, op de olie die in de brandstof is gemengd. Dit vereist een nauwkeurig ontwerp en speciale kenmerken om ervoor te zorgen dat de smering altijd effectief de juiste onderdelen bereikt.

Bij een tweetaktmotor circuleert het brandstof-oliemengsel constant door de motor, terwijl een viertaktmotor andere methoden nodig heeft om de smering te garanderen. OS heeft hiervoor innovatieve interne functies geïntegreerd, waaronder het PCV-systeem (Positive Crankcase Ventilation) en speciale oliekanalen. Het PCV-systeem vermindert bovendien olielekkage via de uitlaat en beperkt schadelijke emissies.

De carburateur is een speciaal ontwikkeld model, ontworpen in samenwerking tussen OS en Walbro, specifiek voor de GF40. Doordat het een "gepompt" carburateur betreft, hoeft deze niet in de buurt van de middenlijn van de brandstoftank te worden geplaatst.

Zoals bij alle viertaktmotoren ligt de kracht van de GF40 in het hoge koppel en de efficiënte aandrijving van grotere propellers. Geschikte propellerformaten variëren van 18x6 tot 20x8. Met een indrukwekkend laag brandstofverbruik en een efficiënte geluiddemper is dit hét moment om over te stappen op grotere viertakt modellen.

Kenmerken

  • Cilinderinhoud: 39,96 ccm
  • Aantal cilinders: 1
  • Boring: 40 mm
  • Slag: 31,8 mm
  • Toerentalbereik: 1.800 - 9.000 rpm
  • Motorvermogen bij 8.600 rpm: 3,75 kW
  • Vermogen bij 8.600 rpm: 3,8 pk
  • Gewicht motor: 1.170 gr
  • Gewicht demper: 113 gr
  • Gewicht ontsteking: 95 gr
  • Aanbevolen bougie: CM-6
  • Aanbevolen tankinhoud: 300-400 ml
  • Propellermoerdraad: UNF 5/16-24

Leveringsomvang

  • Benzine Motor GF40
  • Demper F-6040
  • Onsteking IG-04
  • Handleiding (EN)

Documentatie

https://www.os-engines.co.jp/e...

https://www.os-engines.co.jp/e...

https://www.os-engines.co.jp/p...

MerkOS MAX
Artikelnummer fabrikantOS39400
Barcode4531028022805

Maak je bestelling compleet

Nieuw
Bougie_CM_6
Nieuw
Benzinetank_500_ml
Nieuw
Benzinetank_360_ml
Nieuw
Benzineslang__5_5__3_5_mm_Blauw__1_m_
Nieuw
GF30_II_met_F_6040_uitlaat_5

Dit vind je misschien ook interessant

LUCAS Modelbouw - Logo
LUCAS Modelbouw
Ekkersrijt 2004
5692BA Son en Breugel, Nederland

+31 (0)6 30 35 43 99
info@lucasmodelbouw.nl
@lucasmodelbouw
Categorieën
Openingstijden*
Maandag Gesloten
Dinsdag 09:00 - 13:00
Woensdag 09:00 - 13:00
Donderdag 09:00 - 13:00
Vrijdag 09:00 - 18:00
Zaterdag Op afspraak
Zondag Gesloten
*Tijden kunnen afwijken
Lucas Modelbouw - Alle rechten voorbehouden
scroll-top